saturday

Goodmorning sunshines! Igår fick jag vakna brevid den jag tycker om, och idag får jag vakna av att pappa ruskar om mig som om det vore jordbävning. I vanliga fall skulle han redan ha förstört min dag, men näe denna morgon tyckte jag nästan att det var kul. Tror det har ett sammanhang med att solen sken in rakt genom fönstret och lyste mot mitt bleka ansikte. Jag kände att vintern just nu låg på andra sidan jordklotet och att våren faktist äntligen var här, på riktigt.
Och nu kommer då dagens fråga; Kan man bli solbränd av att sola genom en glasruta?
Ni vet på sommaren när man lutar sig på fönstret i en kokhet bil som står mitt i solen. Refklekteras solen tillbaka på grund av glaset eller  kan en gnutta gå rakt igenom? Har verkligen alltid funderat på de, men aldrig lyckats hitta något svar. Eller så gör dendär idioten (i detta fallet jag) i den kokheta bilen bara så att man vevar ner rutan och solar som vanligt folk..aja bara en funderare i alla fall.

Lite senare blir det en långpromenad med malin, tänkte ta några vårbilder :) hoppas ni får en riktigt fin dag och ta vara på detta underbara väder, det är vi alla värda!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0