LISEBERG -bilder

Hej allihopa :) Nu är jag hemma på säker plats efter en heldag i Göteborg! Tåget gick ju redan klockan 5 så när vi var framme strax innan tio gick vi till nordstan där vi satte oss och fikade. Lisberg har ju lågsäsong nu och öppnade därför inte förrän ett, så för att fördriva tiden kollade vi runt lite i affärerna innan det var dags för lunch. Vi satte oss på en mysig liten restaurang där vi käkade pizza innan vi började dra oss mot Liseberg!

Kom lite regnskurar då och då annars var det perfekt väder just för att vara på ett nöjesfält. Ganska lite folk vilket innebar korta köer till alla karuseller. Tyvärr var Atmostfear (ni vet den nya som de har gjort om efter utkikstornet) avstängd pga tekniska problem.. Den ser ju så sinnessjukt läskig ut, men hade endå velat åka den bara för att ;) Menmen, det får bli nästa gång helt enkelt!

Och vet ni? Efter att måns spelat bort halva sin årslön på chokladhjul förbjöd jag honom att spela mer.. Men så innan vi skulle åka hem sa bestämde vi som en kul grej att alla fyra skulle satsa 20 kr var på Ballerina-hjulet. Och jag brukar aldrig spela på sånt eftersom jag vet att jag bara blir beroende och förlorar en massa pengar.. Men gissa vem som lyckades kamma hem stjärnvinsten på första försöket? :D hihi att ballerinakex är måns favoriter gjorde ju inte saken sämre.

På tåget hem sov måns och jag som stockar för att orka kolla el clasico när vi kom hem, men eftersom vi fått gå upp vid kvart över fyra samma morgon somnade vi båda i soffan.. Sammanfattningsvis var det i alla fall en riktigt bra dag, och det tackar jag sällskapet för ♥














Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0