2012-04-02


Fick en fråga om hur jag håller mig i form, så den tänkte jag svara på nu när jag ändå precis kom hem från träningen! 

Jag är kort, 161 cm och har ibland lätt att lägga på mig några extra kilon, det är så jag är. Men i över 10 år har jag spelat fotboll, allt ifrån 1 gång i veckan (i riktigt ung ålder) till nu idag, då vi tränar 6 gånger i veckan + match. Eftersom fotboll är en sport som kräver muskler och explosivitet tränar vi styrka och kondition. Styrkan har givetvis gjort att jag har gått upp några kilon till i muskler. Men det kom även i samband med puberteten då jag fick en "kvinnligare" kropp ;)

Och jag kan själv ibland tycka att det är konstigt att trots att jag lägger ner minst 8 timmar i veckan på träning så ser jag inget resultat utseendemässigt. Men det har givetvis att göra med vad du tränar! I fotboll är ju inte grundtanken att du ska gå ner i vikt eller få en snyggare kropp, utan att bli stark och uthållig i kroppen så att du orkar!

Som jag nämnt tidigare är jag en godisgris, och chips med för den delen haha. Och ena dagen kan jag få dåigt samvete över att jag tryckte i mig dedär sötsakerna, medan jag andra dagen kan tycka att det är skitsamma. Jag gillar faktiskt sånt, så vad är det som hindrar mig?

Och jag kan helt ärligt säga att jag säkert har gått upp runt 7 kilo sedan högstadiet. Det är en del om man tänker efter, men samtidigt har jag blivit äldre och till och med lyckligare med tiden! Måns och jag hade ju ett onyttighetsförbud ett tag och det är bra att ha utmaningar för sig själv, och det kanske funkar för vissa, men jag blev inte gladre för att jag gick ner ett kilo.


Självklart ska man någon gång tänka på vad man trycker i sig, men jag anser att så länge du tränar bra och äter normal kost, är det inga problem att unna sig något gott då och då. Bry dig inte om hur mycket alla andra tränar, eller vad dem äter, huvudsaken är att du och din kropp mår bra :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

F

2012-04-03 @ 17:24:13
Postat av: Anonym

Oj det blev fel!

Får man fråga hur mycket du väger?

2012-04-03 @ 17:24:54
Postat av: filippa

visst får man det! 56 stadiga kilon

2012-04-03 @ 20:02:32
URL: http://ffilippawiebert.blogg.se/
Postat av: Anonym

Okej :) tack för svaret!

2012-04-04 @ 07:40:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0