2012-11-07

Ungefär såhär glad är jag just nu! Blev ju lite besviken när resan sabbade jobben på bikbok, eftersom de behövde mest hjälp i jul och vid mellandagsrean, vilket man förstår.. Och eftersom jag hade haft det på känn var det bara att bita ihop. Då cheferna ändå var så trevliga och positiva har jag i alla fall bestämt mig för att höra av mig till dom i början av januari och kolla om det finns någon möjlighet att söka jobb på nytt då. 
 
Men i alla fall.. Johanna och jag fick tips (tack emilia!!) om att jobba på dagis, och då vi båda tidigare gjort det, kände vi att det kanske var något för oss. Så idag var vi på arbetsintervju och det gick finfint, så vi skrev under kontrakten och så var vi anställda! :)
 
Det är ingen fast antällning, dvs inga garanterade timmar. Men vi blir inringda när det behövs vikarier, och så som hon förklarade det behövs det i princip flera dagar i veckan. Så nu är det bara att ställa klockan imorgonbitti och se om man behöver rycka in för jobb!
 
Detta jobb var perfekt när det gäller resan, eftersom man inte har någon uppsägningstid. Man skriver bara om man vill jobba eller inte när de hör av sig. Ska i alla fall ta varenda liten chans att jobba nu innan vi åker! Hoppas ångesten kan lägga sig nu så att man kan börja andas ut.
 
Angående resan så är det exakt en månad tills vi sitter på planet påväg till Thailand!!!
Allting känns så jäkla bra rent ut sagt

Kommentarer
Postat av: Anonym

Vad heter dagiset? Du vet möjligtvis inte om dem har någon mail-address?

Svar: man registrerar sig på deras hemsida så ringer dom upp dig :)
Filippa

2012-11-07 @ 23:53:15
Postat av: Emilia

Haha varsågod, och grattis!! :D

2012-11-08 @ 00:16:18
URL: http://spinnvill.blogg.se/
Postat av: Rebecka

Vad heter deras hemsida? :)

2012-11-10 @ 00:26:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0