2012-11-13

 
Idag jobbade jag på barnehagen Månestrålen. Var ju där i torsdags, och trivdes inte jättebra.. Men idag var jag på en annan avdelning som kändes oerhört mycket bättre!! Dock var vi 6 vuxna som hade 37 ungar i åldrarna 3-4 att ta hand om så det var full fart hela dagen! Dom hade friluftsdag idag så vi var ute i skogen och grillade korv och lekte ute hela dagen, alltså 7 timmar.. Var mysigt men förbannat kallt! Hade tagit på mig flera lager tröjor så det var ingen fara, men fötterna höll på att frysa sönder. 
 
Kommer säkert jobba på detta dagiset några fler gånger, och dom har liknande utedagar två dagar i veckan, då de är ute i princip hela dagen. Och eftersom vintern inte ens börjat, kände jag att jag var tvungen att investera i ett par rejäla "dagisfrökenkängor" som värmer! Påväg hem från jobbet hoppade jag av trikken i stan för att gå på skojakt.
 
Hamnade till slut på din sko, där jag hittade Norges fulaste vintersko haha. Var till och med på barnavdelningen ;) Men dom var fodrade och varma som sjutton så det var bara att slå till. Kan ni tänka er att jag är 19 år och kommer gå runt i dessa? Haha kan inte låta bli att skratta, herregud..

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0