THAILAND


Fick en fråga om Thailand, där Elin som tjejen hette frågade hur jag hade råd att åka en månad och om jag hade sparat länge. Och som ni vet svarar jag mer än gärna på era kommentarer så jag tänkte berätta lite om allting här nu :)
 
Vi ska åka till Thailand i tre veckor och flyger tillsammans med Måns föräldrar från Kastrup i Köpenhamn till Bangkok i Thailand. Första veckan ska vi spendera med dem på ett ställe som heter Koh Samet. Sedan ska vi vidare till Koh Chang där vi ska stanna i två veckor. På Koh Chang kommer vi fira julafton och innan dess kommer även Måns syster och hennes pojkvän + lite av Måns släkt dit. Innan vi två flyger hem till Sverige igen kanske bara han och jag tar några dagar i Bangkok för shopping!
 
I alla fall.. Jag har jobbat flera somrar och har under dessa år sparat några tusenlappar varje sommar. Självklart har jag bränt mycket pengar på andra resor som Kreta, Rhodos och Thailandresan förra året. Men eftersom jag har haft extrajobb på helgerna har jag hela tiden fått in lite extrapengar. Minns att pappa alltid "tvingade" mig att spara lite som jag kunde göra något roligt för, och det tackar jag honom för idag. Annars hade jag inte haft ett öre kvar på mitt sparkonto haha..
 
Och så är jag ju numera bosatt i Oslo. Här ska vi förhoppningvis spara ihop endel till reskassan med. Men jag har lagt undan pengar till Thailandresan som jag jobbade ihop i somras, på pappas konto. Vilket betyder att det är omöjligt att slösa upp dom pengarna här i Oslo, och det är nog tur det ;)
 
Hoppas du orkade läsa dig igenom det långa svaret hehe, kram!!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0