2012-10-31

Godmorgon på er!! Vi ska snart fixa i ordning oss för att ta spårvagnen ut till ett köpcentrum och fortsätta jobbsökandet. Idag är det skittråkigt väder här i Oslo, har snöat inatt igen och är allmänt grått och trist..
 
Under resan till Oslo, fick jag jättemycket exsem i ansiktet. Trodde först att det var en allergisk chock då det sved och kliade, och sedan dess har det bara blivit värre och värre. Brukar annars ha lite fet hy, men nu är den så torr att det gör ont bara av att göra en grimas. 
 
Hade en liknande period förra hösten/vintern då min hud blev uttorkad. Så vi kom fram till att det måste ha att göra med kylan och väderomslagen. Hatar ju vintern så det vore ju inte så konstigt.. 
 
Gick i alla fall till apoteket igår och bad om lite rådgivning. Köpte med mig en liten ansiktskräm som hon trodde skulle passa just mina problem. Har överproducerat den, men har fortfarande inte märkt någon skillnad..
 
Så jag frågar helt enkelt er! Är det någon av er som har något så kallat skönhetstips som man kan göra hemma? Sprang ner till affären i morse och köpte mig en avocado efter att ha läst det på en blogg haha. Dock var den för hård för att mosa och göra ansiktsmask på, så jag ska köpa mig en idag på HM. Känner mig så ofräsch och osäker när man ska söka jobb..Så snälla kom med alla tips ni kan, jag behöver verkligen er hjälp. Puss

Kommentarer
Postat av: Anonym

Honung kan hjälpa!

2012-10-31 @ 12:27:30
Postat av: Emma

Hej! Jag har haft eksem hela mitt liv. Nu på senare år har det börjat i ansiktet och känner precis igen mig på det du säger om att det kommer som mest på vintern. Jag har varit på läkarbesök och då har jag fått veta att det alltid är när sommaren övergår till höst och sen när hösten övergår till vinter som det är värst..

För mig funkar i princip inga vanliga krämer, utan såna som jag fått utskriva på recept, men ett tips är att använda krämer utan doft (hur tråkigt det än låter..) och gärna från apoteket. Jag kan inte komma på vad den heter nu, men ta de som är till för torr-mycket torr hud. Sen att du använder den så fort du duschat och även morgon/kväll. I värsta fall får du besöka läkare så du får någon starkare kräm utskriven.

Hoppas det löser sig! Kram

2012-10-31 @ 16:53:35

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0