PALJETT

 Ni som följer mig på Instagram (filippawiebert) har säkert redan sett hur resultatet blev på bhn jag gjorde om. Fick även en fråga hur jag gjorde den så jag tänkte berätta lite för er! Jag har länge velat göra en spike-bh, ni vet sånna som de börjat sälja lite överallt nu och har blivit jättepoppis i höst! Men då det var lite svårt att få tag i spikes, fick jag lägga ner den idén. Några veckor senare slog tanken mig att jag hade en paljettkofta här hemma, som jag köpte på en marknad i Indien för tre år sedan. Tur att man inte är klok nog att rensa ur garderoben oftare!
 
Det var en kofta som aldrig ens kommit till vändning, så jag tog helt enkelt den, valde ut en bh som var lagom och som inte heller användes för ofta. Satte i limpistolen (skaparens bästa vän) ;) och satte igång med klipp och klistrandet. Någon timma senare var den klar, och jag kan inte säga annat än att jag blev jättenöjd!
Här kommer två bilder på hur jag tänker använda den :)
 
Angående den trasiga lampan... Haha för ett år sedan då Wilgot var en liten kattunge såg han en nattfjäril i den, och busig som han var, hoppar han plötsligt in i lampan för att försöka fånga fjärilen, och visst kom han igenom då lampan var av papper..Sedan dess har jag helt enkelt varit för lat för att köpa en ny.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0