2013-02-22

Godkväll på er :) Jobbet flöt på bra idag med, så efter jobbet bestämde jag mig för att dra vidare till gymmet. Har fortfarande bindningstid på gymmet vid Grunerlökka där vi bodde förut, så det tar nästan 30 minuter att ta sig dit härifrån vi bor nu, vilket är lite segt.. Lätt att man blir omotiverad om det ligger långt bort, men har faktiskt dragit mig dit efter jobbet tre dagar i rad nu så det funkar! Tilda och Linnea följer LCHF här hemma, och efter alla onyttigheter hos morfar i helgen tänkte jag att jag också skulle försöka börja leva lite nyttigare. Är ändå så trött på pasta efter att ha levt på det varje dag i två månader här i Oslo, och det skadar ju inte att dra ner lite på kolhydraterna. Lchf innebär att du ska minska intaget av kolhydrater och men öka intaget av vissa mejeriprodukter med hög fetthalt. Dock älskar ju jag vissa pastarätter och till exempel brun limpa!! Så kommer ju fuska lite hit och dit, men alltid kul att testa :) Gick till Kiwi och storhandlade häromdagen och fick faktiskt med mig massor med goda grönsaker.
 
Så igår testade jag att göra en broccolisoppa med gul lök med knaperstekta bacon och en klick turkisk yoghurt. Och jaaa, jag vet att det ser ut som en spya på bilden haha, men den blev faktiskt så himla god!! 
 
Men hörrni nu ska jag sova, är ledig på dagen imorgon så vi hörs mer då. Sov så gott

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0