DONUT BUN



Jag läste häromdagen på Victoria Törnegrens blogg om en donut bun, som fanns att köpa på glitter. Tydligen är den slut på varenda butik så jag googlade på det och försökte göra en egen.
Hittade en jättebra sida där de hade gjort en beskrivning.
Så här är till er som vill försöka göra en! Det går jättefort och frisyren blir enkel och snygg på bara 3 minuter =)

Vad som behövs:

Ett av benen på ett par strumpbyxor

1 sax

2 snoddar

Några hålnålar


Såhär gör du:

Klipp av ett av benen på strumpbyxorna. Sträck ut strumpan ordentligt. Rulla upp den som när man viker upp jeans. Fortsätt sträcka ut strumpan medan du rullar. Om du vill ha mera volym väljer du två strumpor och drar bara över den ena sockan över den andra.

Kamma bak håret i en hästsvans. Fäst som vanligt med gummisnodd.

Dra igenom håret på hästsvansen genom munken (strumpan).

Sprid håret så att den faller som en fontän ned för munken (så att den inte syns och att håret täcker den) och fäst med en gummisnodd.

Håret som blir över fäster du på valfritt sätt med hårnålar i håret.

Superenkelt!! testa du också :D

Nu ska jag skynda mig iväg till träningen. vi hörs senare! pussss


Kommentarer
Postat av: Frida

älskar din blogg:) Skulle vara jättegulligt om du röstade på min klänning!!

http://www.nelly.com/se/designyourdress/?obj=AZWUsqLOAsm0bnVt7cI0IPNmVn0d7g975VOkBax0GZ9hDUO8uW73#Gallery

2011-06-22 @ 14:45:28

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0