2013-02-02

Hade en minst sagt händelserik natt på jobbet igår. Jag och Mattias jobbade själva fram till tolv men han skötte köket och jag stod i kassan så det funkade bra. I alla fall fram till kvart i tolv då en kille tränger sig i kön, och en annan kille droppar en kommentar om detta. Helt plötsligt utbryts ett slagsmål mellan dessa två killar, då den ena matar slag och den andra till största del försöker skydda sig. Jag fick panik ochn ropade på Mattias som fick gå ut i lobbyn och försöka stoppa bråket, men helt plötsligt kommer en bror till en av killarna, och hans två kompisar -vilket ledde till att det blev fyra mot en. De drog sönder hans skjorta, drog han i håret, tog strypgrepp och slog knytnäve slag mot ansiktet. Vi kände tillsammans att vi inte hade kontroll på situationen och jag ringde polisen. Dock var de så jävla tafatta i telefonen och skulle koppla vidare en och massa, så vi fick ringa upp två gånger till innan en polispatrull väl kom till platsen.. Då hade ju självklart idioterna redan stuckit från platsen, men de förhörde i alla fall den misshandlade killen och hans svenska kompis. 
 
Usch det var riktigt läskigt och obehagligt att se, man kände sig verkligen hjälplös..När jag pratade med han var han verkligen i chock, men poliserna förhörde osv innan de fick sätta sig i en taxi hem. Blev lite chockad jag med faktiskt, har aldrig upplevt något liknande förut. Så när våra arbetskompisar kom till jobbet gick jag och Mattias upp och tog pause för att komma på andra tankar. 
 
Resten av natten flöt i alla fall på bra, och när Milla och jag kom hem vid halv sju somnade jag direkt. Men ärligt talat, vart fan är världen påväg att man total misshandlar en kille inne på Mc donalds för att han med all rätt tycker att man inte ska tränga sig i kön? Dessutom satt det ett helt tjejgäng inne på Mc donalds och skrattade och filmade när han blev nerslagen.. Jävla idioter det finns alltså. 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0