2013-02-21

Dessutom hade jag min första lediga helg sedan nyår nu i helgen, så jag passade på att komma bort från Oslo ett tag och skaffa lite nya krafter hos min morfar i Södertälje. Firade ju aldrig jul tillsammans med familjen och honom i vintras då Måns och jag var i Thailand, så fick en liten klump i hjärtat att jag bara tvungen att åka dit över helgen. Övertalade även brorsan att ta en sista minuten från Linköping dit, så han stannade ett dygn vilket var jättemysigt. Även min ena moster och kusin kom över på en fika. Det var en sån välbehövlig helg fylld av så mycket godheter och kärlek. Gjorde våfflor, åt pizza, bakade drömtårta, strosade runt på stan tillsammans med edde, hjälpte morfar att städa, besökte mormors grav och åkte och inhandlade lite nya kläder till morfar. Inhandlade dessutom en jättesnygg kavaj till mig själv! Eftersom min mamma är sladdis är min morfar hela 93 år. Helt sjukt när man tänker efter!! Men han har hus, kör bil och är oerthört pigg för sin ålder, vilket är så himla kul :) Dock har han fått lite problem att gå så jag hjälpte honom att fixa och dona med sånna saker han själv inte kan göra i huset. Tidigare var det verkligen mormor och jag mot världen, men sedan hon gick bort har jag kommit mycket närmare min morfar, och nu är han en av de mest betydelsefulla människa i mitt liv, fina lilla morfar ♥
 
Har hur som helst, haft en helt underbar helg. Och sedan jag kom tillbaka har jag varit pigg och glad hela tiden. Kanske för att solen skiner, för att jag samlade nya krafter i Sverige, för att jag har fått en nystart i en annan del av Oslo eller helt enkelt för att livet inte är så dumt trots allt. Nu kämpar vi på med några jobbveckor till! :)
Som kompensation för den dåliga uppdateringen bjuder jag på en drös med bilder från helgen ;) Men nu är det verkligen dags att sova..Jobb som vanligt 11-19 imorgon!! Puss och godnatt på er

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0