ITALY=THE CITY OF LOVE

Jomen visst hade min magkänsla rätt. Från och med nu tänker jag alltid gå på magkänsla! Inte förrän på flygplatsen fick jag reda på vart det var planet skulle ta oss. Och nu är jag precis hemkommen från 3 underbara dagar i Venedig, Italien. Har ni varit där? Åh vilken romantisk stad! Det är kanaler i hela staden så det går bara att ta sig fram med båt. Enkla båtbussar funkade smidigt att åka runt med under stadens vackra broar.
Dag nummer ett var det ganska molnigt på förmiddagen. Vi åkte runt och kollade på lite sevärdheter för att sedan komma till en plats som hette San marco. Och där snackar vi om att restaurangerna utnyttjar turismen,haha.. Smockat med västerländska turistet vilket gjorde att matställena självklart kunde ta betalt. Fick betala 14 euro, alltså 140 spänn för en jävla glass! okej den var fin....men näe inte såå fin.
















Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0