vilken kväll..

jag kunde sätta vad som helst på att vi skulle missa bussen och ändå sprang vi som galningar och inbillade oss att våra klockor gick minut för minut alldeles för fort. och som vanligt när det gäller mig kör bussen förbi när vi precis är på andra sidan vägen för att springa över.
jag och bussar är som två magneter som hatar att stöta på varandra.

eftersom det var lördag och bussarna endast gick en gång i timmen (som jag inte heller förstår med anledning att det är då man faktist åker buss) ställde vi oss ut med vägen för att försöka lifta.
och hur tror ni de gick med tanke på att alla svenskar är så sjukt egoistiska?

jahapp, så där stod vi ute i kylan och kände varken kroppsdel eller någon liten värmegnista över huvud taget.
och precis när taxin var påväg stannar en bil som vi utan att ens fundera hoppade in i.

Jag tror han som körde var från afrika och riktigt go snubbe, haha.. en tanke slog mig att han skulle kidnappa oss när han inte stannade där han borde men till slut släpptes vi av, tackade så hemskt mycket för skjutsen och utsåg honom till kvällens hjälte.

Så där stod vi någonstans i norrliden och gick in på en pressbyrå för att värma oss, men blev sedan utslängda när han skulle stänga. Som tur var lyckades grabbsen rädda oss med en varm lägenhet som räckte gott och väl till förfest -alkohol.

Vi beställde taxi och lyckades förvånadsvärt komma till rätt fest. 
detta var bara början av kvällen, resten får ni räkna ut själva..

idag mår man som man förtjänar, men det är så det ska va efter en sådan kväll!



 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0