Nu ska jag göra allt vad jag kan för att detta inte ska låta som någon poetisk predikan.

Men.. Idag är en dag (som många andra överskattadedagar) och jag förstår alla er som har struntat i att köpa presenter och struntat i att ha något stort firande hemma, för jag är själv en av dom. men jag tycker i alla fall vi kan tänka på hur mycket våra mammor betyder för oss. Hur mycket dom ställer upp för oss, vad det än gäller. Jag tycker vi ska tänka på alla de middagar de lagar till oss, alla gånger de skjutsar oss hit och dit, och alla de gånger vi bara får sitta hemma och mysa ner oss framför teven och ha en riktig mamma&dotter-kväll. 

För oavsett hur ofta dedär skitbråken som till slut slutar i kaos med att vi ungar går upp på rummet och smäller igen dörren, vet vi att det blir bra, så småningom. Och det är de stunder när det är som bäst vi vill minnas. Så nu idag tycker jag att våra mammor ska få koppla av från allt slit de vanligtvis tar hand om. För just idag, tycker jag faktist att alla kan hämta dendär koppen kaffe, plocka undan disken i köket och berömma henne för dedär gräsliga kläderna, för innerst inne så vet vi att vi aldrig skulle klarat oss utan dom, och att dedär hårda orden man ibland säger till varandra egentligen betyder kärlek.


Kommentarer
Postat av: Anonym

fint skrivet!

2010-05-30 @ 13:00:50
Postat av: filippis

hihi tack(:

2010-05-30 @ 13:18:51
URL: http://ffilippawiebert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0