SVINALÄNGORNA

                                                  
Är precis hemkommen från biostaden med agnes. Vi såg filmen svinalängorna, och jag vet inte vad jag ska säga. Den var så fruktansvärt hemsk att man blir helt tom på ord. Man får se tillbakablickar ur kvinnans bedrövliga barndom med två föräldrar som ständigt super i ett hotfullt och otryggt hem. Där flickan tillsammans med sin lillebror kämpar för sin överlevnad bland gräl, sprit och spyor. Tanken av att sånthär förekommer i riktiga livet, får mig illamående. Då och då får man ta tag i biostolen för att inte tappa greppet helt. Har fortfarande en klump i magen och kan utan tvekan säga att detta var en av de värsta filmer jag någonsin sett.
Alltså en riktigt gripande, obehaglig men stark film, som gör att man får en annan syn på livet!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0