ELVIRA

Idag sänder jag en tanke till en ängel uppe i himlen, nämligen min mormor Elvira.
Idag är det nämligen 3 år sedan hon förlorade kampen mot cancer och väcklade ut sina vingar för att flyga vidare till nangijala. Dehär tre åren har gått oerhört fort, men fortfarande finns det en tomrum som ingen kan täppa igen.
Vi som alltid sa att det skulle vara du och jag mot världen. Jag ser fram emot den dagen då vi kan fortsätta leva tillsammans. Men tills dess ska jag leva här nere på jorden för dig ♥

                                                
Bara för att muntra upp inlägget lite tänkte jag även visa er en dikt jag skrev till hennes begravning :') hahah det var på den tiden man var en gullig liten poet..

Det blåste i vinden, som om någonting hänt. Ängeln från himmeln, som Gud hade sänt. Landade sakta i gräset vi sått. Elviras önskning, hon nu hade fått. Att komma till himmeln, och vila i frid. När vi kommer dit får vi ännu mer tid. Att träffas och prata om allt som har hänt. Och värmas av ljusen på bordet vi tänt. Herren har öppnat sin fridfulla dörr, men en sak är säker, inget blir som förr. En otrolig saknad som finns inom mig. En saknad av mormor, en saknad av dig. Men en dag i livet, vi svävar till er. Alla kan flyga, bara vi ber. /filippa 19/1 08

Kommentarer
Postat av: agnes

Så himla fint Filippa!<3 Din mormor har världens bästa barnbarn.

2011-01-04 @ 22:30:28
Postat av: filippis

tack agnes<3 vad gullig du är! Är övertygad om att Bibbi är lycklig att ha dig och kajsa också :*

2011-01-04 @ 23:10:31
URL: http://ffilippawiebert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0