SERIESEGRARE


Godkväll! Vann över Lindsdal med 4-1 och blev därmed seriesegrare i div 3 för tredje året i rad!! Har varit en händelserik säsong för min del, då jag blev uppflyttad till a.truppen i våras. Och det är en ganska rejäl omställning från att ha spelat division 4 till att få göra a.lagsdebut i divison 1. I början var det jobbigt att komma in i nya rutiner med nya människor, men jag är verkligen glad över att ha fått chansen och glad över att ha haft så underbara människor omkring mig som stöttat då det inte alltid gått bra.

Om jag får säga det själv så har denna hösten varit påfrestande för både kropp och själ. Har varken haft lust eller ork att ta mig ner till gröndal 4 gånger i veckan för att ladda om inför match på helgen. Visst har alla dåliga dagar, men denna hösten har det känts som att det blivit några för många av de sämre..

I bilen påväg på fjölebro idag pratade vi om matchen mot Lördbytjejerna i somras då vi vann med 15-0. Jag gjorde debut som forward och lyckades göra 6 mål, vilket jag aldrig någonsin lyckats göra i en och samma match förut. Det var glädje och sång i den varma sommarkvällen!

Men sedan dess har det varit måltorka och vissa matcher har jag brytit ihop av besvikelse på mig själv. Jag är ingen sån som inte kan ta motgångar men ibland kommer det till en viss gräns då allting bara brister.

Idag sa johan att vi skulle avsluta säsongen på ett jäkla bra sätt, trots att det bara behövdes en pinne för att säkra seriesegern. Men det bestämde jag mig för att göra. Gå in med en bra inställning och det gav resultat då jag fick äran att göra 3-1 målet mot Lindsdal idag. Under hela matchen kämpade vi som ett lag och det är precis det som krävs för att orka hela vägen. Jag kan säga att jag däremot inte gjorde någon överdrivet bra match, men just det målet kändes som en sån himla lättnad att göra.

Tror snarare att alla dessa idiottankar jag haft under hösten mera har suttit i huvudet än i benen. Men nu när serien är över är jag så glad över att ha fått uppleva detta händelserika år och jag har så många att tacka för att det har gått som det gått. Nu tar vi vila och det är precis vad jag behöver. Sedan får vi se vad nästa år har att erbjuda när det gäller fotboll! 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0