POLEN!


Godkväll på er! Väskan är färdigpackad och snart ska jag bege mig till tåget som ska ta mig till Emmaboda. Där sover jag tillsammans med mina fina medresenärer ikväll hemma hos felicia.

Imorgon går färjan från Karlskrona klockan 09.00. På färjan kommer vi befinna oss i drygt 11 timmar, innan vi är framma i Gdynia i polen. Där blir vi förhoppningsvis upphämtade av en på barnhemmet, som kör oss till hotellet.

Dagen efter ska vi anordna en fotbollsturnering för 30 barn som bor på hemmet. De flesta av dessa barn har levt i trassliga förhållanden, och har aldrig fått chansen att prova på en sport. Därför har vi samlat ihop fotbollsgrejer här hemma, och fått sponsring med en hel del fina grejer som barnen ska få. Allt från tröjor, shorts, fotbollar, gympapåsar, filtar, handdukar, pennskrin och idag köpte vi guldmedaljer som de ska få efter turneringen!

Hoppas allt går som det ska bara, men jag tror att det kommer bli jättekul!! Efter fotbollsturneringen och lite lek, ska vi åka till barnhemmet och äta lunch med dem. För att sedan åka tillbaka till hotellet och ta färjan hem dagen därpå. Har även bokat in spa på båten, så detta kan ju inte bli annat en bra :)

På bilden ser ni barnen från hemmet, där de hade någon maskerad. Åh vill redan nu träffa dom små krabaterna ♥

Kommer hem på lördagkväll igen, vi hörs mer då!! Ta hand om er så länge, puss&kram

Kommentarer
Postat av: Elena

Woho! Välkommen till "mitt" land får jag ju säga då! Jag vet inte hur shoppingen i Gdynia är eller om ni kommer ha tid med det för den delen. Men se till att kolla i affärerna som Sverige inte har!

2012-02-02 @ 19:42:54
URL: http://autonomous.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0