SOMEBODY COME AND GET ME

Vad kul det är att ni kommenterar! Bara för att uppmuntra er till det, tar jag givetvis och svarar på de ynka men nyfikna kommentarer ni kommer med :) Här kommer några av dem:


Postat av: Anonym
hur sparar man bilderna så de rör på sig?

-Om du hittar dem på en sida sparar du som vilken bild som helst, bara att det kommer bli ett annat format som kopplas upp till internet, om du klickar på bilden.. Låter krångligt, men är lätt som en plätt! Om du vill göra egna rörliga bilder kan du använda ett program som heter photoscape, och redigera dem i AniGif format.

Postat av: fanny
hej! :) gud vad fint halsband!! var har du köpt det? :)

-Hej fanny :) Tack så hemskt mycket, var tveksam i början men nu är jag så oerhört glad att jag köpte det! Det kommer från Glitter och kostade 349kr

Postat av: anonym
vart har du fått syintresset ifrån och hur kommer det sig att du är så duktig på det? :)

-Jag har alltid varit intresserad av att sy. Enda sedan tio års ålder, har jag varit en riktig påhittare som gillat att skapa saker själv. I grund och botten är jag nog inte så jättebra på det, men jag har lärt mig med tiden. Det är en härlig känsla att ha sytt något en längre tid, och till slut kunna få bära det på sin alldeles egna kropp! Min moster är syslöjdslärare för högstadieelever i Dalarna. Så jag antar att mina gener kommer därifrån ;)

Postat av: anonym
Hur fixar du ditt hår sådär snyggt som på bilden? visa!! :)

-Ni som känner mig vet att jag har tunt och livlöst hår..För några år sedan fick jag som tur var, räddaren i nöden: Volym master från Björn Axén. Det är en volymtång som våfflar håret i små små vågor, vilket ger volym direkt! Till vardags orkar jag aldrig fixa håret, med tanke på att jag är så oerhört morgontrött..Så då sätter jag i princip alltid upp håret i en slarvig knut (vilket dock sliter en jäkla massa på håret..)
Här på bilden har jag först använt volym mastern, och sedan en risat håret lite med en trippeltång från obh nordica. Snurrade luggen och satte på sidan med en hårnål och sprayade med Bobbys hårspray! :)

Postat av: ronja
Vad är det för läppstift du använder? :)

-Tycker läppenna är tusen gånger bättre än läppstift, då det håller bättre. Denna är från Isadora och heter "42 plum", dock blir läpparna lite torrare så du kan alltid ta på lite läppsyl efteråt.

Postat av: Emma
Hej filippa! :) Jag har läst din blogg länge och jag ääääälskar den. Det är såhär att jag är en femtonårig tjej som ska börja gymnasiet efter sommaren. Jag ska gå en samhällslinje på stagg. Det är ju väldigt vanligt att man hör så mkt om olika skolor och så..så jag ville bara fråga dig vad du tycker om stagg som skola? Och hur det är att gå en samhällslinje just där? Har du några tips som man kan anväda sig utav. Hoppas du ser kommentaren :)

-Hej Emma :) Vad kul att höra, blir jätteglad av att få höra sånt! Ja jag förstår dig, det känns inte alls länge sedan man själv var i den sitsen att man skulle välja gymnasieval. Kommer också ihåg att vi hade hört massor om stagg, som inte var särskillt bra saker.. Jag hade hört att dem som gick samhälle/media gick i klänning och högklackat varje dag, du var tvungen att gå sminkad i skolan, och dem enda som fick gå i mjukisbyxor var de som gick samhälle/idrott.

Det är sjukt vad rykten kan påverka en! Självklart går inte vi tjejer på samhälle/media i klackskor och klänning, tror jag har haft klackskor en gång under hela gymnasietiden? Ingen mer än jag själv bryr sig väl om jag går osminkad, och om jag känner för att ha mjukisbyxor i skolan, är det självklart jag har det :) Man ska inte lyssna på allt som sägs.. Jag tycker att stagg har varit en jättebra skola, och så länge du hamnar i en bra klass har du ingenting att oroa dig för. Gymnasietiden kommer vara så jäkla rolig endå!! Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0