CUPCAKES



KOLLA vad jag har lyckats göra idag!!! Har alltid tänkt tanken att göra cupcakes men känt att nä, dedär är ingenting att baka för en sån som mig. Jag tycker det är kul att baka och bakar ganska ofta, (i och för säg inte om man jämför med högstadietiden då malin och jag bakade kladdkaka i parti och minut) men när jag bakar kan det ibland gå lite för fort..Det vill säga, att jag oftast läser att jag kanske inte borde hällt i mjölet i den smeten precis när jag har vänt på bunken.

Men nu hade jag gett mig tusan på att ge cupcakesen ett försök, så igår när pappa och jag var på maxi köptes ingredienser och en himla massa fint strössel! Det är ju halva grejen att göra cupcakes, att dem ska se fina ut :)

Efter lite krångel med recept började jag baka. Men efter att ha tagit ut plåten ur ugnen kom besvikelsen.. De liknade kladdkakemuffins och var inte högre än en centimeter. Det fanns helt enkelt inga andra alternativ än att hitta ett nytt recept till smet nummer 2!

Men det gick fort att dra ihop den, hade dock lite svårt att spritsa ut glasyren då våran sprits gick sönder under tiden.. Det blev lite kladdigt men till slut blev det äntligen klara! 

Kunde ju inte trycka i mig en precis innan träningen, men nu funderar jag på att åka iväg till måns för lite cupcake-fika. Måste ju bjuda någon så att jag inte äter upp alla själv hehe.. Sov så gott med er ♥

Kommentarer
Postat av: Hanna

Jag tycker dom blev fina Filippis ! :D

KRAMKRAM

2012-01-10 @ 13:44:55
URL: http://pannishannis.devote.se
Postat av: Cornelia

åh blev sjukt sugen på cupcakes nu.. haha

2012-01-10 @ 19:07:36
URL: http://corneliagerard.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0