AGAINST ALL ODDS

Sådärja nu har man varit ute på vägarna en bra stund, och det gick faktiskt ganska bra! Funderar starkt på att ta min första körlektion nu i veckan, men ska allt ta och fundera lite till på den karamellen innan jag bestämmer mig. 

Nu har jag tagit mig tid att fota lite smink som jag använder både till vardags & fest. Någon hade önskemål att jag skulle lägga upp en bild på mig nysminkad, men det får bli en annan gång för idag är det slappsöndag :)
 

Foundation från max factor "colour adapt nr 75 golden" -En heltäckande foundation som är skitbra om man knappt har någon färg i ansiktet, annars kan man lätt se lite översminkad ut.
Rouge från Isadora "Mocha blush nr 21" -köpt igår så inte använd än, men antar att den är lik HM;s egna rouge som jag annars brukar använda.
Puder från Max factor "deep beige nr 42" -enligt mig är detta det bästa pudret någonsin, och jag använder det dagligen.  
Två ögonbrynspennor i light & dark brown, från HMs egna märke.
Chocolate ögonpenna, även den från HM.
Ny läppenna från Max factor i en mörklila färg "plum nr 18"
Sist men inte minst, min nya favorit från Isadora. Läppenna som håller i princip hela dagen och varken kletar av sig om man äter eller pussas :* "plum nr 42"

Ny ögonskugga jag köpte igår. Tycker att alla 4 färgerna är superfina ihop! Kommer från Isadora och heter "Crystal mauve nr 37"
Jättesilvrrig ögonskugga på burk från HM.
Min älskade glittereyeliner från HM -som jag använt sedan jag gick i sjuan både till vardags & fest. Funkar alltid!
Bra budget-dipliner från HM, men funkar kanon.

Två nya mascaror från Lumené och en min gamle trogne vän "2000 calorie" från Max factor.

Nytt cerise läppstift från Isadora "Flirty fuchsia nr 149"
Läppglans från Face Stockholm
Läppglans från Max factor
Läppbalsam "coconut" från The body shop

Lite andra nödvändiga grejer i sminkväskan är: pincett, spegel, pennvässare och ögonfransböjare!

Hoppas att ni blev nöjda för tipsen, annars får ni komma med frågor :) Nu ska jag börja läsa i boken som ska vara utläst imorgon..Puss på er

Kommentarer
Postat av: Milow

Tack så jättemycket, det hjälper mig grymt mycket :)

2012-01-22 @ 18:33:24
Postat av: Anonym

Tack så jättemycket, det hjälper mig grymt mycket :)

2012-01-22 @ 18:36:09
Postat av: Anonym

Kan inte du göra ett inlägg om hur man får bilderna att röra sig? :)

2012-02-02 @ 08:42:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0