LIFE IS A ROAD AND I WANNA KEEP GOING

Det är när allting här hemma blir tyst och mörkt som tankarna börjar snurra i huvudet. Livet är allt märkligt. Ibland svävar man på moln medan man dagen efter vill stänga in sig själv i ett mörkt rum med ekande väggar. Men det är under dessa kvällar jag börjar tänka, börjar sakna. Vet fortfarande inte om jag borde skriva dethär, men det är ett sätt att skriva av mig. Mina tankar kan vissa dagar vara tunga och ibland orkar man inte bära mer. En sådan kväll är det just ikväll. Jag saknar en vän, som jag under flera års tid gav hela mitt hjärta åt. Har aldrig skrattat så mycket som vi gjorde ihop. Men ibland räcker inte det hela vägen. Jag kan tyckas överdriva, men jag känner mig inte riktigt hel utan henne. Givetvis går man olika vägar, hittar nya vänskapskretsar och börjar leva ett liv som kanske inte alltid är med varandra, men endå. Jag vägrar inse att jag kanske inte längre är min bästa väns, bästa vän. Jag har underbara vänner runt omkring mig som betyder mer än någonting annat. Men det finns ingen som vet så mycket om mig som hon. Som känner mig så bra som hon. Från att ha träffats flera gånger om dagen, till att inte säga något till varandra på flera månader får mig att vilja storlipa. Men jag tänker inte visa mig svagare än någon annan. Jag önskar att allting vore som jag hade tänkt att det skulle bli. Men man ska inte alltid tänka så mycket, då sker saker du aldrig trodde skulle ske. Men samtidigt får man inte glömma bort att det händer en himla mycket fina saker på vägen. Livet har upp och nedgångar och alla är vi där någon gång. Vet egentligen inte vilken påverkan denna meningslösa text kommer ha, men den har något att säga, inte minst för mig själv. Men nu tar snart orden slut, kände bara att jag ville lätta på hjärtat lite. Dethär är till dig malin.



Kommentarer
Postat av: Anonym

Känner verkligen igen mig i det du skrivit Filippa. Vill kanske inte storlipa och men långt inne i hjärtat gör det ont. Vet inte hur det är för dig, men när man blir sviken, så blir man. Men som du säger, man ska inte glömma de fina sakerna som var på vägen.

2012-01-04 @ 13:16:36
Postat av: Anonym

Be strong little girl

2012-01-04 @ 16:14:07
Postat av: Anonym

modigt och fint!

2012-01-04 @ 17:46:59
Postat av: Anonym

Tror inte direkt detta handlar om svek, mer att man kanske inte vill inse att man kanske glider ifrån en nära vän, så uppfattade jag det :p

2012-01-04 @ 18:06:29
Postat av: Anonym

Modigt av dig att skriva det så öppet! Men om man saknar en vän så pass mycket som du verkar göra, känns inte detta lite utav ett opersonligt sätt att försöka nå personen..

2012-01-05 @ 13:50:07
Postat av: Filippa

Tack för era fina ord. Visst är det öppet, men om man har försökt att få kontakt tidigare men misslyckats kände jag att detta var ett annat alternativ.

2012-01-12 @ 17:39:51
URL: http://ffilippawiebert.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0