2012-11-09

Hej på er :) hoppas ni mår bra!! Igår fick jag rycka in som dagisfröken för första gången. De ringer från företaget och frågar om man vill jobba, och om man säger ja skickar de vägbeskrvning och tid då man ska vara där. Igår skrev de att jag jag skulle vara på ett dagis som hette Måneskär 35 minuter senare. Så som ni kanske förstår får man lite smått panik och får kasta sig upp ur sängen, sätta sig på spårvagnen och sätta på gpsen..
 
Efter många om och men hittade jag dit i alla fall. Det var inget litet dagis kan jag lova.. Inomhus såg det ut som Leos lekland ungefär haha. Hinderbanor, hoppborgar och allt möjligt! Dock var det så stort så man fick ingen vidare personlig kontakt med varken barnen eller fröknarna vilket var lite tråkigt..
 
Idag fick jag jobba på ett annat dagis som låg en bit utanför Oslo. Tog 40 minuter att komma dit och så var det helt öde så fick ringa upp dagiset, så kom en av fröknarna och mötte upp mig. Detta dagiset var ganska litet, så idag hade vi 14 ungar att ta hand om. Alla var verkligen jättemysiga och fröknarna hur trevliga som helst!! Vi bakade små pizzor, lekte i snön och läste mamma muu och pusslade hela dagen. Trivdes verkligen jättebra, och kände mig så välkommen. Hoppas att dom behöver vikarie flera gånger :) Nu börjar man komma in i dagisjobbandet, och det känns kanon!

Kommentarer
Postat av: Johanna

Tycker ni att det är svårt att förstå språket? :)

2012-11-09 @ 22:36:41

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0