NORGE

Har fått lite frågor angående Norge så jag tänkte berätta lite för er. Nu är det alltså spikat att vi flyttar till Norge, närmare bestämt till Oslo den tredje oktober. Det är jag, Johanna, Felicia och Amilia som ska flytta och bo tillsammans i en lägenhet. Och vi har kollat runt på lite lägenheter på internet här hemma, så nu imorse körde mina kompanjoner över till Oslo för att gå på visningarna, vilket förhoppningsvis är en stor fördel om man ska ha chans att få lägenheten. Det är ganska dyrt, men vi har bestämt oss att bo trångt och leva hyffsat snålt för att det i huvud taget ska vara lönt att åka iväg.
 
Vi har inte sökt några jobb än, utan tänker göra det när vi väl är på plats. Min bror var i Oslo med sina kompisar efter gymnasiet så han har gett tips på två bemanningsföretag, där man lätt kan få jobb om man är flexibel. Vi har inte bestämt ett exakt hemresedatum, det beror lite på hur fort man får jag och så vidare. Men några månader är vi nog iväg! Så detta blir en liten chansning, annars får man helt enkelt åka hem igen. Men jag tror att när vi väl bestämt oss för att göra någonting, gör vi det till 100 % och självklart blir detta ett litet äventyr i sig, så jag är förväntansfull till tusen!
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0