2013-01-22

Hur mycket tror du att du kommer att tjäna när du är i Norge? :)

-Jag har faktiskt ingen aning om hur mycket jag kommer tjäna här. I början var bara tanken att bara spara pengar utan att roa oss, men vi har en väldigt dyr hyra så nu är jag glad om jag lyckas spara runt 20 000.

hej, hur träffades du och måns? :-)

vad är det mest romantiska han gjort mot dig eller ni gjort tillsammans? :-)

-Bra fråga.. Vi visste ju om varandra genom skolan, så vi började väl kolla in varandra där innan vi en dag bestämde oss för att ses. Han har gjort väldigt många söta saker, till exemepl förra sommaren då jag kom hem efter en hel jobbdag och han hade lagt en godispåse med en post it lapp i brevlådan där det stod jag älskar dig. En annan grej var nu när han skickade blommor till vår två-årsdag här i Oslo. Men priset tar nog ändå när han bokade en thailandsresa för oss två förra vintern. Han visste att det hade varit en jobbig höst och hur gärna jag ville komma iväg, världens finaste Måns.

Kan du någon gång känna dig missnöjd över din kropp, och hur hanterar du det i de stunderna? kram!

-Självklart har jag som många andra ibland dagar då jag är missnöjd över min kropp. Jag vet att man kan må riktigt dåligt över det, men så länge man vill och orkar kan man förändra saken! Nu har jag i alla fall insett att eftersom jag ska leva med denhär kroppen hela livet, gäller det att acceptera den hela livet. Kram

Snyggaste kändisen??

-Hmm sämst på skådisar… Men Robert Hoffman och Channing Tatum är två godingar.

tror du att du å måns kommer va før alltid? :)

-Givetvis kan man aldrig veta sånt, vi är ju unga och har hela livet framför oss. Men just nu känns det nästan för bra med honom, så självklart tror och hoppas jag J

Vad har du för planer efter att du jobbat klart i Norge? Ska du ut och resa? Plugga på högskolan? :)

-Det är lite öppna förslag än så länge! Mina sambosar ska ut och backpacka till Thailand och Bali, så det kanske blir att jag möter upp dom en sväng innan sommarjobbet börjar. Men vi får helt enkelt se hur långt pengarna räcker. Högskolan får i alla fall vänta ett år.

Hej :) vad fick du för betyg på gymnasiet? Pluggade du mycket inför prov och sånt?

-Hej! Om jag ska vara ärlig har jag dålig koll.. Hade ju inte tid att kolla på mina betyg på självaste studentdagen!! Och när pappa hämtade mig på skolgården tog han kuvertet och la på något hemligt ställe där ingen annan kan hitta det antar jag ;) haha nä men några MVG (bara i praktiska ämnen vilket kanske förklarar saken..) sen några VG och resten G. Har aldrig haft lätt för mig i skolan, men gjorde så gott jag kunde så jag är nöjd.

Vad är din störta dröm om framtiden?

-Mina drömmar varierar från dag till dag. Ena dagen vill jag ut och resa resten av livet haha, och den andra dagen drömmer jag om att ha ett bra jobb och bo i lägenhet med den jag älskar.

Vart vill du bo och jobba med?

-Jag vill bo i en mellanstor stad, med en liten mysig familj. Att jobba som designer eller inredningsarkitekt hade varit stort, tyvärr är båda ganska svåra att lyckas med.

vad är din favorit sida att köpa kläder på?

-Jag beställer sällan kläder på nätet..Men nelly har mycket fint!

vad använder du för smink?

-Mycket från max factor och Isadora, kan göra ett eget inlägg om det, om så önskas.

ditt hår ser så himla volymigt ut på vissa bilder på dig, alltså hela luggen går ju som en stor våg, hur får du det så? jag får det bara så om jag går från högersidbena (som jag alltid har) och plötsligt kammar över till vänster sidan. Är det så du gör? Hur får du det isåfall att hållas kvar så?

-Hmm vet inte riktigt hur du menar. Har som sagt väldigt tunt hår och brukar använda Björn Axéns volymmaster för att få mer volym, vilket är världens underverk! Jag drar nog bara över luggen till andra sidan och sprayar med hårspray.

hur lång är du och hur mycket väger du?

-Jag är 161 cm och väger runt 50 kilo. 

hur mkt godis och chips brukar du äta ungefär på helgerna?

-Förut åt jag alldeles för mycket haha. Älskar godis och chips!! Men efter att jag slutade med fotbollen har jag börjat tänka lite mer på vad jag äter, och eftersom allt sådant är så dyrt här i Oslo blir det faktiskt inte så mycket.

vad är planen om du bestämmer dig för att plugga på annan ort eller göra något annat som gör att du måste flytta från kalmar en längre period eller flera år? jag menar, måns är ju bunden till sitt kontrakt till 2014.. är nyfiken eftersom att jag är i samma sits, min pojkvän och jag pluggar på samma skola nu men om ett år kommer han spela för ett annat lag i en annan stad och jag har två år kvar i skolan och sen universitetsplugg i ytterligare 3 år. distans funkar ju en kortare period men som det ser nu kommer vi va ifrån varandra i minst 5 år om inte en av oss offrar vår egen framtidsdröm.

-Jag låter ödet bestämma. Om vi ska vara tillsammans, kommer vi att vara det! Vissa dagar har varit jobbiga här i Oslo, men eftersom vi har klarat att vara ifrån varandra hittills tror jag att vi kommer fixa det om det händer igen. Man får helt enkelt försöka lösa det tillsammans, och bästa av allt vore ju om det går att kombinera så att båda trivs i en stad där man kan göra sina olika fritidssysslor. Det är skitsvårt dedär.. Jag tycker ju att båda har rätt att följa sina drömmar, så gör det din magkänsla säger dig, och i bästa fall kanske ni hittar tillbaka till varandra om fem år J

hur skulle du beskriva din klädstil? vad gillar du mest och minst med dig själv, på både utsidan och insidan? hur länge ska du bo i norge?

-Väldigt varierad! Ibland vill jag klä mig helt annorlunda, och vissa dagar känner jag för att klä mig lite ”finare” haha, det beror helt enkelt på i vilket sammanghang jag befinner mig och hur jag känner för just den dagen.

-Det jag gillar minst på min utsida är nog ben och rumpa, och mest är mina ögon. När det gäller insidan gillar jag min envishet och tycker mindre bra om att jag har blivit svagare psykiskt på senare år.

-Mina sambosar flyttar hem tidigare än planerat, redan nu i slutet av februari. Men jag ska försöka hitta eget boende och bo kvar till slutet av mars är tanken!

Hej :)

Hur var det att vara med i rugbyn? Vad var det roligaste och vad var det värsta? Kan inte du berätta lite om hur allt var upplagt och så? Kram

-Hej! I början visste jag knappt vad jag gav mig in på, men jag hade under hela gymnasietiden tyckt att det vore cool att vara med och representera stagg! Det roligaste var alla människor man fick träffa, festerna och självklart hela matchdagen!! Vi tränade fem dagar i veckan och i början var det mest grunder och regler man skulle lära sig. Fysen var jobbig som fan, men helt klart värt det! Efter hand körde vi mycket spel och tränarna tog ut de olika femmorna som skulle spela tillsammans. Om du tvekar på att vara med, gör inte det! Det är en enorm upplevelse och en fantastisk känsla att stå där på matchdagen.

Hur är det att vara ifrån Måns under så långa perioder? Hur gör du för att klara av det? :)

-Det är väldigt jobbigt såklart, men jag tycker ändå att vi har klarat det bra. Vi vet var vi har varandra och vet att vi kan lita på varandra, trots att vi har ett förhållande på distans. Vissa dagar är jobbigt men då är det bara att bryta ihop och komma igen! Vårat förhållande sattes lite på spel när jag flyttade till Oslo, men jag hade lovat mig själv att också följa mina drömmar. Jag tror även att det var oerhört viktigt att få spendera tre veckor i Thailand tillsammans, då blev jag påmind om varför jag älskar denhär killen så mycket!

Vad har du för planer för framtiden? Väldigt fin blogg Filippa!!

-Hoppas du fick lite svar på din fråga av ovanstående text :) Tack så hemskt mycket!

 

Bästa krämen för len hud?

-Jag älskar LDBs produkter!

Drömjobb? Drömstad som du ser dig själv bo i framtiden?? Hoppas du har det göttigt Filippa och ta hand om dig!! Puss!

-Det hade varit kläddesigner eller inredningsarkitekt! Oj vad svårt, finns ju så himla mycket städer att välja på haha men Stockholm eller Göteborg kanske. Det är kanon, hoppas allt är bra med dig kingen:D puss

Jag skulle gärna vilja höra lite om Thailand. Vilka ställen har du tyckt bäst om? Och vad måste man se/besöka/göra när man är där? Andra tips? osv

Jag är nämligen sugen på att åka nästa vinter.. :)

-Denna gången var vi som sagt på Koh Samet och Koh Chang. Jag gillade båda ställena väldigt mycket, men de skiljer sig lite till varandra. Koh Samet är en underbart ställe med turkost vatten och kritvit strand, bara fyra timmar med taxi från Bangkok. Här finns det däremot inte någon ”större” stad man kan gå till. Koh Chang är en mycket större ö med sju-åtta olika stränder. Vi bodde på white sand beach vilket var ett underbart ställe om man vill ta det lugnt, men samtidigt bara två km i till själva stan som lever upp till en hel del restauranger och partyliv. Jag tycker du ska leva så likt som möjligt som thailändarna gör och åk på mycket utflykter. Även om man hamnar på en ö, finns det oftast många idylliska småöar runt omkring att besöka! Shoppingen i Bangkok är ju dessutom oslagbar :D Hoppas du/ni får en trevlig resa om ni kommer iväg :) Kram

Vad kostar en resa (ungefär) till Thailand? :)

-Det beror helt på när du åker. Under vintern är det högsäsong där, vilket gör att biljettpriset går upp en hel del. På våren kan du hitta biljetter för under 5000 om du har tur! Annars ligger de nog mellan 7000-10000, vi betalade 7700 tror jag :)

om du fick välja din drömresa vart skulle den gå till?

-Min drömresa hade nog gått till Västinden eller USA.

HEI HEI HEI! Jag bara undrar sen sak.. har du festat mycket nu nere i Thailand eller kommer du gå all in på nyår tillsammans med din favorit trio Felicia & Johanna? Har hört att dom är skadligt taggade iallafall! Väldigt tacksam för svar heheh / F

-HEEEEEY björn. Nej ingenting så har lite att ta igen tills nästnästa helg då det vankas utflyttningsfest ;D heheheh du är skadligt taggad puss

Hej! Kan inte du berätta lite om Norge? Hur är det med att dela med tre tjejer? Vad är för och nackdelarna med att bo så många? Hur gör ni när ni handlat mat (hur ni delar upp det), och vad ligger hyrorna på Norge? Är det stor skillnad på lönerna där och i Sverige? Oj så många frågor det blev :) kram

-Hej! Självklart J Det var ett stort steg att flytta hemifrån, men när man gjorde det med tre kompisar blev det lite lättare. Vi bor i en tvåa, så tre av oss sover i samma rum vilket är trångt men funkar! Fördelarna är att vi hela tiden har roligt tillsammans, nackdelen är att man inte riktigt kan få någon egentid (tro mig, man behöver det ibland), och att vår lägenhet är väldigt lyhörd. Har blivit lite jobbigare nu när jag ibland jobbar natt och måste sova på dagarna, men då är det bara att ploppa i musik i öronen och lägga sig i sovrummet. Vi handlar gemensamt i Sverige och delar på kostnaden. Här turas vi om att köpa lite standardprodukter som mjölk och smör, men om någon vill köpa något annat får man göra det själv. Gör ett matschema varje vecka så jag tycker att det funkar bra! Hyrorna är mycket dyrare här tyvärr.. Vi betalar 18 000 svenska i månaden för en tvåa!! Men även lönerna är som tur var bättre, annars hade vi aldrig klarat av att bo här ;) Hoppas du fick svar på dina frågor! Kram

Röker du? När var första gången i så fall?

-Jag testade att röka första gången i sjuan, och nu händer det att jag feströker vilket är en dålig vana!

Kan du inte beskriva lite om tjejerna du bor med? :) Kram

-Självklart! Vi börjar med Felicia som är världens goaste tjej. Det är svårt att inte tycka om henne, när hennes glädje och charmighet smittar av dig på de flesta. Gick i samma klass på gymnasiet och det var så vi träffades! Sedan har vi underbara Johanna som alltid bryr sig om hur andra mår och känner. Hon ser det inte alla ser, och frågar alltid om något inte är som det ska vilket är en oerhörd fin egenskap. Har haft så extremt roligt tillsammans med dessa tjejer, och det var bara ödet att jag hittade två i min klass som faktiskt var precis som jag själv. Kan inte tacka dom nog hur mycket det har ställt upp för mig! Till sist har vi Milla som jag lärde känna tack vare Johanna och Felicia. Kände inte varandra speciellt bra innan vi blev sambosar, men det går helt enkelt inte att tycka illa om henne. Så omtänksam och snäll människa i grund och botten, och med ett tålamod som inte många har :) Kram

Saknar du fotbollen ? :) Och isf har du planer på att börja igen? :)

-JA jag saknar fotbollen! Inte just nu dock, när jag ser hur alla plågar sig igenom försäsongen. Men det är en speciell känsla det med! Däremot tycker jag att det är skönt att inte ha några tider att vara bunden till, och kan träna lite när jag själv har tid och känner för det. Saknar mina gamla lagkompisar väldigt mycket, så det är inte helt omöjligt att jag börjar igen när jag flyttar hem, men i sånna fall på en lägre nivå. I vilket lag det blir får jag helt enkelt ta då J

Vart köper du dina bikinis? Ska nämligen utomlands snart. Gillar din stil! Kram

-Var det någon speciell du tänkte på? Jag har nog bara köpt på Hm tror jag. Men den gula köpte jag i Thailand! Tack så mycket och trevlig resa :) kram

Bråkar du och Måns ofta? Och är det tufft att vara ifrån varandra så länge?

-Nej vi bråkar faktiskt väldigt sällan, mer tjabbar i sånna fall. Ja det är tufft, men det ska gå!!

Hur många läsare har du per dag? :)

-Jag har runt 250 läsare på dag, har minskat ganska drastiskt dock haha…

Vilka olika bloggar följer du? Kändisbloggar och kompisars bloggar?? Kan du inte länka några?

-Jag gillar framförallt att läsa mina kompisars bloggar och människor jag vet vilka det är. Men även några mellanstora bloggar som även har ett privatliv och inte bara lägger ut outfitsbilder hela tiden. Däremot läser jag ju Kenzas och de flesta där varje dag med, mest för en vana ;) 

vad använder du för systemkamera?

-Jag brukar låna min pappas systemkamera, som är en Nikon D40.

Två tjejer frågade även vart skorna kom ifrån, några inlägg sedan. Och alla de tre skorna kommer ifrån HM och finns på nätet och i butik just nu :)

 

Sådär äntligen var svaren klara!! Hoppas att ni fick svar på det ni undrade, annars är det helt enkelt bara att fråga på igen :) Puss och godnatt


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0