MITT ÅR 2012!!!

Dethär har tagit mig hela kvällen!! Men kände att det var min plikt som bloggerska att göra en årssummering, så varsågoda mina vänner!
 
Började år 2012 med att komma hem från Thailand med mitt hjärta. Hade en lugn nyårsafton i Emmaboda men var trötta efter resan och hann precis se fyrverkerierna innan vi lyckligt somnade omsvepande i varandras armar.
I januari gjordes en spontan men förbaskat rolig utgång tillsammans med Tove och Erika, såg Kapten Röd och dansade på nostalgiska HögstadieSandra. Jobbade även en hel del på Handlarn och började göra nitshorts. 
 
Inledde februari med en resa till Polen tillsammans med Johanna och Felicia, för att göra vårat projektarbete. Skrattade tills magarna värkte och anordnade en minnesvärd fotbollsturnering för utsatta barn, vilket värmde i hela hjärtat. Måns fyllde 19 och jag bjöd på kärlekstårta. Fortsatte mitt beroende med att pimpa shorts från second hand. I slutet av månaden kom även världens mäktigaste huvudbonad, studentmössan.
 
I Mars inhandlades mina första Dr Martens, vilket kan ha varit årets eller till och med ett av mitt livs bästa inköp. Var och firade en fin nybliven 19 åring i Emmaboda och tillbringade eftermiddagar i skolan med att göra studentplakat. En helg tillbringades i Linköping för ett besök hos brorsan med mina favorittjejer. Shoppade massa vårkläder, festade med civilekonomer och njöt av att kunna sitta och dricka latte på en uteservering redan i början av mars. 
 
 April bjöd på Pearl Harbour fest i Färjestaden tillsammans med Qvöstjejerna. Lyckades baka mina livs första cupcakes efter att ha misslyckats två gånger, och besökte första gången Gårdby café tillsammans med familjen och Morfar, vilket sedan blev ett favoritställe att roadtrippa till. 
 
I Maj skén solen i lilla Kalmar. Hängde på Ben & Jerrys och på Krögers med fina klasskamrater efter skolan. Köpte världens finaste bustier från HMs Aids kollektion. Fixade balutstyrsel till Måns. Och slutligen åkte jag, mamma och pappa tillsammans med Agnes familj på en weekendresa till Istanbul. Där shoppade vi, gick på Hamam, upplevde en av de mäktigaste fotbollsmatcherna jag sett tillsammans med pappa, rökte vattenpipa om kvällarna och helt enkelt välkomnade våren med öppna armar. 
 
 
Juni var den bästa månaden i mitt liv! Trots att det var slutspurt som gällde i skolan, njöt man av varenda minut av att få tillbringa en sista månad med sina kära klasskamrater i SP09E. Måns och jag hade en Malmöresa inplanerad och lät spontaniteten ta med oss enda till Rhodos. Bättrade på brännan inför balen och åt greksallad varje dag. Den sjätte juni var det inte bara nationaldag utan även baldag för oss treor på Stagg. Förutom studenten går denna dagen inte att jämföra med någonting annat. Fotades i parken innan vi satte oss på Krögers och spenderade resten av kvällen på Strand i Borgholm. Åt trerätters, lyssnade på klasstal, var fulla och hade en underbar rakt i genom med världens finaste människor. En vecka senare drog studentveckan igång! Kändes overkligt att vara med på sina närmsta vänners studentskivor. Älskade mamma och pappa fixade och donade inför min studentskiva varje dag där hemma. Låg klarvaken hela natten innan studentdagen, och skrek ramsor i korridoren den femtonde juni innan vi till sist sprang ut lyckligare och friare än någonsin. 
Hade även en fantastiskt rolig men dyngsur midsommarafton hos Lucas i Byxelkrok, där vi till slut hamnade på Hamnkrogen tillsammans med 30 åriga seglare och återigen tar Jonas fyllepriset som försvann resten av kvällen och hade gått två mil till Böda camping.
I Juli var det jobb på Saxnäs camping som till största del fyllde mina dagar. Blev avundsjuk på folk som kom in solbrända och skulle köpa glass, medan jag satt bakom en kassadisk och svettades. Uppskattade däremot mina lediga dagar något otroligt, och anordnade förfest i världens värmebölja på min altan innan vi gjorde en av sommarens bästa utgångar på Vallen då Maskinen spelade. Då vi alla var lediga tog vi en spontan, rolig roadtrip till Liseberg, där Gotte fick stå ut med att dela bil med mig, johanna och felicia haha. I slutet av månaden tog jag med Agnes på Winnerbäck. I gengäld bjöd hon på mat och dryck på Krögers innan vi såg honom i Borgholms slottsruin för sjätte gången. 
 
 
Åkte i Augusti än en gång till Göteborg, denna gången med familjen för att först besöka min brors tjejs lantställe ute i skärgården, vilket var helt fantastiskt! Hade sedan en till heldag på Liseberg och åkte karuseller tills magarna vek sig och vann tillsammans tre stjärnvinster på Marabouhjulet ;) På kvällen mötte Edde och jag upp mamma och pappa, och begav oss till Ullevi tillsammans med 64 000 andra Bruce Springsteen tokiga människor. Konserten höll på i sex timmar men den var så jävla ball att man inte kunde annat än att njuta och tänka lite extra på Åse när han sjöng dancing in the dark. När lönen trillade in tog jag tillfället i akt att ha en mor och dotter dag. Bjöd mamma på Skafferiet, shoppade och drack mojitos i kvällsolen. Fyllde den meningslösa åldern 19, men det blev trots allt en väldigt fin födelsedag då jag klarade mig uppkörning! Det snordnades även kräftskiva hos bröderna Wennberg i Borgholm följt av utgång, och en hemma hos Lucas. Och som den kräftälskare jag är kunde jag nästan smäcka ett paket på en kväll haha. 
 
I September hängde jag mycket med gänget som vi tidigare kallat oss (mest för att våra föräldrar skulle förstå vilka vi skulle umgås med, istället för att rabbla upp varenda en..) Brunchade hemma hos Manne och hade Monopolkvällar flera dagar i rad, vilket oftast slutade med att vissa kastade pengarna på golvet och vägrade spela då den andra inte ville deala om att köpa och sälja hus haha.. Det drog ihop sig inför Mannes äventyr till Austarlien, så jag tillsammans med Mannes mamma anordnade en överraskningsfest med god mat och alkohol innan jag åkte vidare på kvällen för att fira Simone som nyligen fyllt 18.
 
Oktober var en ren väntemånad. En väntan på något som skulle bli bättre, mer händelserikt. Osloplanerna började ta sig, och förutom att sova bort dagarna hängde jag på 4kök tillsammans med vännerna och gosade med Måns. Tillverkade en paljettbh som aldrig kommit till användning, men som jag blir glad av att kolla på. Tömde Maxi på ost och kex när jag, malin och grabbarna hade myskväll hemma hos mig. Morgonmös med mitt lilla hjärta som jag saknar här i Oslo att det gör ont. Hade slutligen en avskedsfest för oss framtida Oslojenter i Millas sommarstuga, vilket blev en helt perfekt avslutning tillsammans med fina vänner. 
 
Började känna mig mer och mer hemma i Oslo tillsammans med mina sambos. Lättnaden att få jobb var obeskrivlig, och vi alla började jobba inom barnehage. Bodde i världens finaste lägenhet mitt i centrum och spårade som Batman på en fest med andra svenskar i Oslo. Strosade runt på Oslos gator bland julpynt och stressade människor. Firade in helgerna med att sitta på b&j uteservering och dricka latte, och tog powerwalks till operahuset. Åkte på en bihålsinflammation och fick åka hem en vecka tidigare än planerat, vilket sög eftersom jag hade planerat att jobba röven av mig sista veckan innan semestern. Måns och jag firade två år tillsammans på ett alldeles för långt avstånd ifrån varandra, men den hastiga hemresan ledde till att jag fick somna i hans famn på vår dag till slut i alla fall <3 Matilda fixade i alla fall så att jag fick chansen att se årets rugbymatch som slutade lika men där Staggs tjejer återigen levererade!
 
Spenderade en vecka tillsammans med familjen, och det kändes bra att vara hemma i lilla Kalmar igen. Mamma tryckte i mig lussebullar och jag njöt för en gång skull av allt julpynt hemma. Den sjätte december begav vi oss med tåget till Malmö för att äta årets första julbord och julgodis som Emmie hade gjort. Dagen efter satt vi på planet från Köpenhamn till Bangkok. Hade tre helt underbara veckor på Koh Samet, Koh Chang och i Bangkok tillsammans med älskling och hans familj. Hade hemlängtan några timmar på julafton, annars njöt jag till fullo av varenda minut jag spenderade på vita stränder och på en madrass i turkost vatten, blandat med chang, pad thai och massor av pussar. Insåg även hur förbannat kär jag är i denhär killen ♥ Väl hemma från resan hade jag minijul med familjen innan tåget rullade tillbaka till Oslo redan dagen efter. Här tog det nya året fart på vår takterass med fyrverkerier och glada människor. 
 
Denna bild får avsluta min sammanfattning för år 2012. Att ta körkort kan ha varit det värsta men absolut bästa jag har gjort i hela mitt liv. Mådde så extremt dåligt av att sitta på körskolan och plugga varje dag utan framsteg,  men när jag den tionde september gjorde mitt teoriprov för andra gången och klarade det, var jag gladare än någonsin. Allt detta slit var som bortblåst, och det hade varit värt all tid i världen. Är i efterhand så oerhört stolt över att jag faktiskt fixade det.
 
Mitt år har i alla fall varit ett helt magiskt år. Tror aldrig att jag kommer få uppleva ett liknande år med så mycket upplevelser igen! Nu får vi se vad framtiden har att erbjuda, och hur den nu än blir ska det bli ett bra jävla år :)

Kommentarer
Postat av: Anonym

Någon har glömt sin frågestund,,,

2013-01-14 @ 16:51:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0