.....

Jag har kommit till ett stadie i livet då jag är missnöjd över mig själv och min kropp. Många av er känner er säkert träffade och har varit i dendär lilla svackan någongång.. Tycker att alla jag ser är finare och smalare än mig själv och innan skulle jag inte brytt mig men nu har det blivit sådan fixering över detta. I vintras var jag nöjd. Jag var nöjd över att jag kunde visa mig på stranden och faktiskt känna mig helt okej fin i bikini, men nu fem månader senare har jag gått upp ganska mycket i vikt. Egentligen ingen "drastisk" förändring, men jag känner det själv. Innan vintern gick jag omedvetet ner fyra kilo, men nu efter jul har jag nog gått upp de fyra kilonen + några till.. Har inte vägt mig men jag känner och ser att jag lagt på mig, främst på mage och ben. Jag har alltid varit nöjd med mig själv och försökt tänka att sånhär är jag, men just nu känner jag bara ångest över att sommaren snart är här. Jag saknar både motivation och tid till att försöka göra något åt saken, i alla fall här i Oslo. När man jobbar åtta timmar och sedan måste hem och laga mat och fixa både med det ena och andra har man ingen ork kvar till att träna ordentligt innan det är dags att sova igen. Dessutom äter man otroligt mycket kolhydrater här och knappt några grönsaker/protein, självklart blir det värre av att jobba på Mc donalds då man i princip alltid äter på jobbet.. Har i alla fall börjat ta en 50 minuters powerwalk om dagen. Bättre än ingenting såklart men hade velat så mycket mer! Så jag vänder mig till er, mina kära läsare, är det någon som har tips på motivation, små träningspass eller bra kost som kan få en på fötter igen och faktiskt känna sig lite fin och nöjd till sommaren? 

Kommentarer
Postat av: Sandra

Snälla Filippa kan du inte berätta vart du köpt den svarta jackan med leopardmönster på insidan?? :)

2013-05-05 @ 17:46:28
Postat av: Emelie

Vill bara börja med att säga att du är hur fin som helst och det är ingen annan än du som märker någon skillnad. Du verkar vara en sån snäll, rolig och omtänksam tjej och har vänner som tycker om dig precis som du är och det är vad som verkligen betyder något.

Jag förstår ändå att det INTE är en rolig känsla och att precis som du säger, de allra första tjejer känner nog igen sig. Eftersom jag läser din blogg så förstår jag att du jobbar väldigt mycket så mitt tips till dig är att träna cirkelträning. Det går fort och väldigt effektivt och faktiskt otroligt kul. Du behöver heller inget gym för att göra detta så är det någon dag du är extra trött men ändå träningssugen så passar detta perfekt att göra hemma eller utomhus! :)
Exempel:
1 knäböj 15st
2 armhävningar 15st
3 plankan 40-60sec
4 utfallsgång 15-20st/ben
5 rygglyft 15st
6 bergsklättraren/ situps 30st

Börja med att göra övning 1-3 och upprepa sedan samma övningar i följd av varandra 5 gånger innan du går vidare till övning 4-6 för att sedan upprepa de övningarna 5 gånger. Försök att ha minimal vila mellan övningarna (ca 10sec) så att du får upp pulsen och förbränningen! :)

Hoppas du fick lite inspiration! Kram

2013-05-05 @ 17:56:44
Postat av: Anonym

Du är en super härlig människa precis så som du är!!

2013-05-07 @ 08:59:41
Postat av: Fanny

Duktigt! Jag tänkte ta en powerwalk idag men regnet öser ner...

2013-05-13 @ 16:55:07
URL: http://komigenfanny.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0